spot_img

Otvorenje izložbe Dizajn s polica

U četvrtak 23. svibnja u galeriji Hrvatskog dizajnerskog društva otvara se Dig studio izložba pod nazivom “Dizajn s polica” na kojoj će biti izloženo 30-ak projekata dizajna ambalaže nastalih u protekla gotovo dva desetljeća.

“Iza naizgled krajnje nepretencioznog naslova Dizajn s polica stoji određena promišljenost i odlučnost koja karakterizira i same radove studija, izbrušena kroz više od dvadeset godina rada, naročito u osjetljivom području na koje se ova izložbena prezentacija fokusira: dizajnu ambalaže i s njim usko povezanim brendiranjem i rebrendiranjem proizvoda. Taj izraz, ‘dizajn s police’, neposredno i jasno govori o ‘mjestu’ predmeta koji se dizajniraju, to je dizajn s kojim se susrećemo u trgovinama, ili pak ima svoje mjesto u našim domovima, nerijetko u društvu s drugim, obično također dizajniranim predmetima. S takvog mjesta oni nas pozivaju na interakciju, na njemu moraju biti prepoznatljivi, mora nam u trenutku biti jasno što su i koji je njihov sadržaj i svrha, moraju nam dati relevantne informacije, biti sigurni za okoliš i pogodni za transport, moraju se istaknuti u odnosu na druge, i moraju nam – svojim imenom, oblikom, konturama, bojom, taktilnošću itd. – ispričati priču vrijednu naše pažnje”, objasnio je Marko Golub, voditelj HDD galerije.

Golub podsjeća kako u Hrvatskoj djeluje niz studija koji rade izuzetne projekte dizajna ambalaže, ali tim koji je sad već mnogo godina pod različitim imenima vodila Izvorka Jurić, a sada joj se i formalno kao partner u Dig studiju pridružio nešto mlađi Jurica Kos, u toj specifičnoj niši ove industrije pronašao je i s ogromnom pažnjom izgradio svoju specijalnost te na neki način središnje mjesto. Oko svakog njihovog novog projekta, a rade ih mnogo i u Hrvatskoj i za inozemne klijente, razvije se neka vrsta znatiželje i uzbuđenja – pakiranja koja dizajniraju jesu atraktivna, ali to je najlakši dio, posebnim ih čini njihova otvorena ambicioznost.

To su ambalaže u čijem se središtu uvijek nalazi neka vrsta inovacije – tehničke, konceptualne itd. – neko dosljedno načelo da još jedna nova ambalaža na tržištu treba zavrijediti svoje mjesto time što je s njom napravljen jedan korak dalje od onog za što smo dotad mislili da ambalaža proizvoda te vrste može biti. To znači da ćemo u mnogima od njih pronaći detalj koji interakciju s predmetom čini drukčijom, naći ćemo razložno primijenjene nove materijale i tehnologije izrade, dorađene, poboljšane funkcije određenih njegovih elemenata. Pritom su, međutim, njihove dizajnerske odluke racionalne i ne zalijeću se u ekstravaganciju i pretjerivanje. Dig studio ima ukusa, a taj ukus je izgrađen znanjem o svom glavnom mediju i njegovim mogućnostima.

Sve ovo vidimo primijenjeno u širokom rasponu vrsta proizvoda, i samim tim složenosti njihovih pakiranja. Tu su maslinova ulja (jedno od najomiljenijih dizajnerskih igrališta) – Lintar, Kadinela, ali prije svega Brachia s čitavom serijom različitih ambalaža; alkoholna pića – pivo Tref, džin Sampé, vino Kupilek; kozmetički proizvodi – Plasinia, Fjori Fôra, Bee’s Magic; visokokvalitetni darovi / suveniri kao Bite Art i Croatia in a Box; prehrambeni proizvodi – rebranding i selektirana pakiranja Zdenke, CERU; hrana za kućne ljubimce – Aspect, Rustican; numizmatički setovi Hrvatske kovnice novca; a među njima je čak i serija vreća – cementa (Cemex), jedan od najranijih dizajnerskih projekata Izvorke Jurić, još iz sredine 2000-ih. Premda galerija ni za jedan od njih nije najprirodnije okruženje – riječ je o dizajnu “s police” – ovdje ćemo ih vidjeti u izazovnom kontekstu, niz izuzetnih dizajna kao konkurenciju jedne drugima. No još važnije, sam studio se potrudio da procese razvoja neke od tih projekata rastvori pred našim očima kako bismo stekli uvid u pažnju i znanje koji su investirani u njih zaključuje Golub u najavi izložbe.

spot_img

Obavezno pročitajte

Povezani članci