spot_img

Miljenko Borščak – Bomark grupa

Razgovarao: Goran Pavlović, goran@jatrgovac.hr

Svoj je poduzetnički put Miljenko Borščak započeo 1992. godine otvaranjem tvrtke Bomark d.o.o. Ideja je bilo mnogo, ali sami počeci vezuju se uz prodaju traka za pakiranje što je kasnije rezultiralo širenjem asortimana u području pakiranja. Danas je Bomark Ambalaža tvrtka koja nastavlja tradiciju kao najveća tvrtka u Hrvatskoj za distribuciju i trgovinu proizvodima za pakiranje i zaštitu robe. “Uz Bomark i Bomark Ambalažu, 2009. godine pala je odluka o investiranju u prvu ekstruziju, čime je grupacija postala ne samo trgovac i distributer, već i proizvođač. Proizvođač koji je i danas jedini u proizvodnji stretch folije u Hrvatskoj”, s ponosom ističe naš sugovornik.

Možete li nam predstaviti poslovni sustav Bomark grupe? Kako je organizirano vaše poslovanje?
Bomark grupu čine dvije velike članice, Bomark Ambalaža d.o.o. i Bomark Pak d.o.o. Bomark Ambalaža je najveći distributer ambalažnih proizvoda u Hrvatskoj sa svojim sestrinskim tvrtkama u Sloveniji, Srbiji i Bosni i Hercegovini. Bomark Pak je s druge strane jedan od najvećih proizvođača stretch folije i papirnih cijevi u Europi koji 95 posto svoje proizvodnje izvozi u Europsku uniju i trenutno drži treću poziciju po kapacitetu i prvu po kvaliteti na razini EU-a.

Provedite nas kroz povijest vaše tvrtke. Koji su bili prijelomni trenuci u razvoju?
Kao što sam i prije naveo, 1992. godina bila je nulta točka kada sam odlučio ući u poduzetničke vode. Neki od prijelomnih trenutaka zasigurno se vezuju za 2009. godinu kada smo krenuli u proizvodnju otvaranjem tvrtke Bomark Pak. Potom mogu izdvojiti 2013. godinu kada je Hrvatska službeno ušla u EU te smo krenuli u borbu na otvorenom europskom tržištu. Već godinu potom proveli smo prve akvizicije u području distribucijskog biznisa, preuzimanjem sestrinskih kompanija tvrtke Linpac iz Velike Britanije na tržištu Europske unije i zemalja bivše Jugoslavije. Godine 2018. ušli smo u najveći investicijski ciklus u povijesti Bomark grupe s iznosom od 50 milijuna eura, a ove smo godine osvojili i prestižnu nagradu EY Poduzetnik godine te najavili novi investicijski ciklus kojim ćemo postati najveći proizvođač stretch folije u EU te u isto vrijeme i najzeleniji proizvođač.

Kao što ste već spomenuli, u asortimanu nudite stretch folije, ali i ambalažna rješenja za cijeli niz djelatnosti, među kojima je našem čitateljstvu iz FMCG sektora najzanimljiviji segment proizvoda za prehrambenu industriju te retail program. Možete li nam ukratko predstaviti svoj asortiman?
Trenutno naš asortiman broji više od 5.000 različitih proizvoda koji objedinjuju cijeli niz industrija. Više informacija o samom asortimanu može se pogledati na našoj novoj web stranici www.bomarkambalaza.hr gdje smo pristupili rješavanju potreba naših kupaca na veoma zanimljiv način. Umjesto da kupci traže točno određene proizvode, mogu ih filtrirati prema djelatnostima u kojima se nalaze te na taj način vidjeti najčešće proizvode koje kupci kupuju u određenom sektoru.

Kako ste zadovoljni ostvarenim poslovnim rezultatima u 2022. godini te je li novi način života u pandemiji utjecao na potražnju za asortimanom proizvoda koje nudite na tržištu?
Način poslovanja se promijenio i zasigurno je bilo mnogo nepredvidljivih situacija u zadnje dvije godine. Međutim, uzimajući sve to u obzir, smatram da smo postali još spremniji i agilniji. Rezultati su bili dobri, a potražnja se u nekim proizvodima i povećala. Zbog toga što smo oslonjeni na industriju hrane te opskrbljujemo najveće proizvođače hrane u Hrvatskoj, veliki je izazov bio pratiti ih u nenadanom povećanju proizvodnje kada je krenuo prvi lockdown, međutim, uspješno smo se izborili i pokazali još jednom kako smo partner u koje kupci mogu imati puno povjerenje.

Koliki je udio izvoza u vašim godišnjim prihodima te koja su vam glavna izvozna tržišta?
Tvrtka Bomark Pak je jedina izvozna kompanija te njezin izvoz iznosi oko 95 posto cjelokupne proizvodnje. Trenutno izvozimo u 30 država diljem Europe.

Vaš trud i uspješno poslovanje prepoznato je i spomenutom nagradom “EY Poduzetnik godine”. Što za vas znači ovo priznanje?
EY Poduzetnik godine je nagrada koja je svojevrsni Oscar za poduzetnike. Nagrada koja je birana od drugih poduzetnika koji su iskusili mukotrpan put poduzetništva daje posebnu težinu i iznimno smo sretni što smo uz svu konkurenciju – koja je bila iznimno jaka – baš mi izabrani za poduzetnika godine. Sama nagrada daje nam još više elana i zasigurno predstavlja poticaj da u budućnosti opravdavamo i dalje ovako prestižno priznanje svojim radom i upornošću.

Uz redovne poslovne operacije Bomark grupa je osnovala humanitarnu zakladu “Civilizacija ljubavi”. Kome sve pomažete putem ove zaklade?
Civilizacija ljubavi je osnovana 2003. godine kao zaklada koja će pomagati onim najranjivijim i najpotrebitijim oko nas. Dugi niz godina kupovali smo sav kruh za potrebe varaždinske pučke kuhinje. Od 2021. godine pokrenuli smo i vlastitu stipendiju za djecu naših zaposlenika kojima na taj način želimo pomoći u školovanju njihove djece. Osim u Hrvatskoj, djelujemo i u svijetu pa tako, uz pomoć udruge Zdenac, školujemo 50 kumčadi iz plemena Maasai te financiramo različite projekte pomoći u Venezueli. Međutim, najponosniji smo na naš portal www.civilizacijaljubavi.hr gdje smo osigurali platformu za spajanje ljudi koji žele pomoći s onim ljudima kojima je pomoć najpotrebnija.

spot_img

Obavezno pročitajte

Povezani članci