Trodnevni sajam FACHPACK, posvećen najnovijim trendovima u pakiranju, održan je od 24. do 26. rujna u Nürnbergu te je i u ovogodišnjem izdanju ispunio očekivanja kako izlagača, tako i posjetitelja, prenosi magazin Ja TRGOVAC u broju za listopad. Izložbu je pohodilo 37.000 stručnih posjetitelja, od kojih trećina izvan Njemačke, a inovacije i trendove u ovom području mogli su razgledati na štandovima ukupno 1.455 izlagača na kojima su ujedno imali priliku i sa stručnjacima raspravljati o aktualnim problemima pakiranja.
MI STVARAMO BUDUĆNOST
Ključna tema “Tranzicija u ambalaži” dominirala je svim izložbenim dvoranama, ali i u popratnom programu. “Veliki odaziv posjetitelja i izlagača govori sam za sebe: usprkos promjenama koje se događaju u industriji pakiranja i brojnim izazovima s kojima se ona suočava, europski sektor pakiranja na FACHPACK-u se pokazao izuzetno inovativnim, orijentiranim na rješenja i pun samopouzdanja”, istaknula je Heike Slotta, izvršna direktorica izložbe u svom rezimeu nakon održanog događanja.
Organizatori također smatraju kako se FACHPACK još jednom pokazao kao jasan vodič i pokretačka snaga industrije pakiranja u Europi.

“A to je upravo ono što nam treba! Sektor ambalaže je u fazi tranzicije jer je potrebno implementirati nove propise i ispuniti velika očekivanja u pogledu održivosti i kružnog gospodarstva. U isto vrijeme, industrija se suočava s izazovima koje donose demografske promjene. A tu su i druge teme koje se odnose na sustav opskrbe energijom, lance opskrbe, digitalizaciju i umjetnu inteligenciju. Ovdje u Nürnbergu upravo smo tijekom tri dana iz prve ruke vidjeli koliko je industrija inovativna, usmjerena na rješenja i optimistična u suočavanju s ovim izazovima i pomaganju u strukturiranju tranzicije”, dodala je Heike Slotta ponovivši kako cijelu atmosferu i poruke održanog sajma odlično sažima njegov moto: “Mi stvaramo budućnost.”
SEDAM IZ HRVATSKE
FACHPACK je ponudio široku paletu rješenja i inovacija iz područja pakiranja te sustava i procesa pakiranja posjetiteljima koji su, osim iz Njemačke, došli iz Austrije, Švicarske, Italije, Češke, Poljske, Nizozemske, Francuske, Španjolske, Turske i Mađarske. I naša je zemlja imala svoje predstavnike i to tvrtke Bomark, EcoCortec, Intelmar, MAR-MAR, Muraplast, Rotoplast te varaždinski Conelplast iz kojeg su poručili kako su izuzetno zadovoljni nastupom na sajmu FACHPACK 2024. Uspostavili su brojne kontakte s potencijalnim kupcima i distributerima folija te s dobavljačima granulata i regranulata koji se koristi u proizvodnji, a jednako tako i s dobavljačima ostalih potrošnih materijala u proizvodnji te su već u tjednu nakon sajma imali i konkretne inicijalne dogovore o proizvodnji folija. Tvrtka inače posluje više od 30 godina, a proizvodnjom plastičnih (LDPE) folija se bavi od 2017. Prošlogodišnje vlasničko preslagivanje rezultiralo je odvajanjem dijela poslovanja pa se danas Conelplast isključivo bavi proizvodnjom LDPE folija i strateški je usmjeren na dva područja – proizvodnju termoskupljajuće polietilenske folije te građevinske folije.
“Posjetiteljima smo predstavili presjek naših proizvoda, građevinske folije različitih debljina na tuljcima različitih promjera, kao i perforiranu i neperforiranu termofoliju”, poručio je Tomislav Celiščak iz Conelplasta te dodao kako im je ovo bio prvi nastup na ovom sajmu pa ne može iznijeti usporedbe s prethodnim izdanjima. Svakako je pohvalio besprijekornu organizaciju u izložbenim halama, ali i popratni promotivni dio jer su im kupci i distributeri prenijeli kako su ih pronašli zahvaljujući objavama na internet stranicama sajma.
Zadovoljstvo organizacijom potvrdila je i službena anketa sajma u kojoj se 96 posto profesionalaca iz industrije izjasnilo da su bili zadovoljni proizvodima i uslugama u izložbenim dvoranama. A posjetitelje su uglavnom činili stručnjaci iz industrije hrane i stočne hrane, farmaceutske i medicinske te kemijske, kozmetičke, maloprodajne, automobilske, električne i elektronske industrije te logistike i generalno industrije pakiranja.
SAJAMSKE PREZENTACIJE
Za razliku od delegacije Conelplasta, predstavnici zagrebačke tvrtke PIS na FACHPACK-u su bili samo kao posjetitelji i aktivni promatrači, ali su im se atmosfera i njegovi dosezi toliko dojmili da su odlučili kako će na njemu nastupiti sljedeće godine. “Na FACHPACK-u smo prvi put bili 2021. godine i od tada ga redovito posjećujemo. Riječ je o važnom sajmu za našu tvrtku jer nam pruža izravan uvid u najnovije industrijske trendove i inovacije u sektoru ambalaže. Ovogodišnji posjet posebno je značajan jer nam je pomogao da bolje procijenimo kako se naš novi stroj za etiketiranje pozicionira u odnosu na slične proizvode na tržištu. S obzirom na viđeno, vjerujemo da smo odradili kvalitetan posao”, uvjereni su u PIS-u. Posjet su iskoristili kako bi se informirali o novitetima u industriji, a ostvarili su i vrijedne kontakte s međunarodnim proizvođačima i distributerima nekoliko različitih tehnologija koje bi mogli uvesti u svoju distributersko-servisnu ponudu, ali i integrirati u njihove sustave tehnologija. Prema tome, za njih nastup na sljedećem izdanju sajma predstavlja logičan korak prema širenju na europsko tržište jer je domaće tržište relativno malo i već zasićeno strojevima renomiranih proizvođača. Smatraju kako bi im izlaganje na ovakvom sajmu omogućilo da i stranim kupcima pokažu da su ozbiljan proizvođač industrijskih sustava.

“Svakako nam je prioritet predstaviti stroj za etiketiranje okruglih boca koji je već implementiran kod našeg klijenta. Na sajmu planiramo prikazati novu, unaprijeđenu verziju ovog stroja, s poboljšanim performansama i uz bržu montažu. Također, predstavit ćemo i rješenja za apliciranje etiketa, poput rješenja za ispis i apliciranje etiketa na vreće, kutije i druge materijale. Uz to, možemo ponuditi i neke nove tehnologije jer naša ponuda obuhvaća fleksibilna rješenja prilagođena različitim potrebama industrijskih korisnika”, dodaju u PIS-u.
Uz FACHPACK na kojem će tek nastupati, redovito izlažu na sajmovima namijenjenima maloprodaji, s naglaskom na maloprodajnu tehnologiju. Tako svake godine odlaze na londonski Retail Technology Show te EuroShop i EuroCIS u Düsseldorfu, a u planu im je izlaganje na još jednom vodećem retail sajmu. “Sumiramo li posljednjih pet godina našeg redovitog izlaganja na navedenim sajmovima, možemo reći da je svakako vidljiv napredak kroz godine. Iskustvo nam je pokazalo da je svaki nastup važna prilika za osnaživanje naše pozicije na tržištu i stvaranje novih poslovnih prilika, stoga se veselimo vidjeti što će nam donijeti izlaganje na sljedećem izdanju sajma FACHPACK”, zaključili su u PIS-u.
Ova će tvrtka priliku za nastup na sajmu posvećenom pakiranju imati sljedeće godine od 23. do 25. rujna, također u Exhibition Centru Nürnberg.