spot_img

Belgijski trgovci zamjenjuju jednokratnu plastiku s ambalaže gljiva

Albert Heijn, Aldi, Carrefour, Colruyt, Delhaize i Lidl u suradnji s Reusable Packaging Coalition u belgijskom Mechelenu rade na pilot projektu višekratne ambalaže za gljive čime bi se uskladili s nadolazećom europskom zabranom jednokratne plastike za lagana pakiranja voća i povrća.

Belgijska koalicija proizašla je iz Green Deal Anders Verpakt, flamanske inicijative usmjerene na ponovnu uporabu i sprječavanje stvaranja nove ambalaže. Koordinira ju tvrtka Made, a partneri su Fost Plus, Pack4Food, MIVAS, FME, Kingslize Premium Pizza, Twintag, M-ECS, GS1, deSter i Comeos.

Namjera im je pozabaviti se “jazom između ambicije i akcije” te osigurati da ponovna uporaba pakiranja bude moguća i u većem obimu, ali i standardizirati pakiranje kako bi potrošačima pojednostavili postupak povrata.

Do sredine 2025., zahvaljujući pilot-projektu, kupcima u regiji Mechelen bit će na raspolaganju višekratna ambalaža za gljive. Ona će biti industrijski oprana kako bi ih proizvođač mogao ponovno napuniti, a time će se ujedno osigurati da ambalaža više puta procirkulira kroz logistički lanac.

Budući da Uredba o ambalaži i ambalažnom otpadu zabranjuje jednokratnu plastičnu ambalažu za voće i povrće u pakiranju ispod kilograma i pol težine, cilj ovog belgijskog rješenja je usklađivanje s predstojećim zakonskim zahtjevima bez ugrožavanja roka trajanja ili sigurnosti hrane.

Također se očekuje da će projekt okupiti sve glavne belgijske trgovce na malo u potrazi za sustavnom promjenom.

“Maloprodajni sektor uložio je mnogo napora da ambalažu učini održivijom tako što ju je više moguće reciklirati i izbjegavajući višak ambalaže”, rekla je Henriane Gilliot, voditeljica projekta zaštite okoliša u Comeosu. “Sljedeći veliki korak koji možemo napraviti kao sektor je prelazak na ambalažu za višekratnu upotrebu.”

Prošle su godine nizozemske podružnice Albert Heijna, Aldija, JUMBO-a, Lidla i PLUS-a implementirale višekratne vrećice za svoje proizvode od voća i povrća, s ciljem godišnje uštede 126 milijuna plastičnih vrećica i 10 milijuna papirnatih vrećica.

spot_img

Obavezno pročitajte

Povezani članci